Des d’Slow Food Barcelona s’està acabant d’editar la primera Guia Slow Food.
La idea fonamental és incorporar bars i botigues amb la intenció de recuperar la filosofia d’aquells establiments de mida petita, de tradició, on s’ajudava el consumidor a trobar el que buscava, se li aconsellava i assessorava sobre el producte i se li tractava pel seu nom, intentant també arrelar una economia més sostenible.
Els pilars constitutius de Slow Food Barcelona són els seus restaurants. Aquests cultiven el gust pel plaer i la qualitat culinària diàriament, amb una proposta gastronòmica basada productes locals, teixint llaços amb els productors.
Un punt de partida: Slow Food Editore
Slow Food el 1987 va publicar la primera edició de Vini d’Itàlia (Vins d’Itàlia), la guia més important fins ara sobre vins italians (en italià, anglès i alemany); i li van seguir altres llibres sobre gastronomia o vi.
L’editorial Slow Food Editore, que s’encarregarà de l’edició de Barcelona, va ser fundada el 1990 i ara compta amb un catàleg de 100 publicacions. Un dels models a seguir és la guia d’Osterie d’Itàlia, amb el compromís de difondre qüestions com el dret al plaer, l’educació per a gustos i la protecció de la biodiversitat.
Els objectius de la guia
Caminar cap a una economia més justa que garanteix, a més de rendibilitat econòmica, impactes socials i mediambientals positius.
Integració d’aspectes mediambientals i socials en el consum quotidià El consum responsable suposa que els consumidors puguin donar suport o sancionar les pràctiques de les empreses en les seves compres.
Aprofundir en el coneixement sobre la història i la cultura dels aliments.
Augmentar la consciència del consumidor i la seva capacitat de discernir el millor i discernir entre el bo, net i just.
Reconèixer i millorar la biodiversitat vegetal, animal i alimentària
Fomentar un turisme acurat i respectuós amb el medi ambient.